Singurul aeroport în care nu s-a pierdut niciodată un bagaj, un exemplu mondial
Aeroportul Internaţional din Kansai, Japonia, rămâne un model de eficiență și performanță în manipularea bagajelor, fiind renumit pentru faptul că nu a pierdut niciodată vreun bagaj în cei 30 de ani de activitate. Această performanță impresionantă se datorează rigurozității și organizării japoneze, atrăgând recunoaștere globală și poziționând aeroportul printre cele mai fiabile din lume.
Procedurile stricte, secretul eficienței
Pentru personalul aeroportului din Kansai, atingerea acestei performanțe nu este considerată un succes neobișnuit, ci rezultatul unei execuții precise a procedurilor standard. Tsuyoshi Habuta, supraveghetor la CKTS – una dintre companiile de manipulare a bagajelor din Kansai, subliniază că nu există vreo instruire specială pentru personalul său, dar există o atenție deosebită la detalii. Angajații gestionează zilnic peste 3.000 de bagaje, având grijă să le plaseze pe banda rulantă în termen de 15 minute de la aterizarea avionului.
„Predăm obiectele fragile, cărucioarele, plăcile de surf și schiurile direct pasagerilor”, menționează Habuta, arătând că satisfacția și confortul pasagerilor sunt prioritare.
Procedurile sunt organizate astfel încât orice risc de pierdere să fie redus la minimum, contribuind la o experiență de călătorie fără stres.
Organismul britanic de evaluare Skytrax a desemnat în luna aprilie aeroportul Kansai ca fiind „cel mai bun aeroport din lume” în ceea ce privește livrarea bagajelor, o recunoaștere care evidențiază devotamentul și profesionalismul personalului. Benoît Rulleau, codirector general al aeroportului, a declarat că întreaga echipă de la Kansai se simte mândră de acest premiu, considerându-l o confirmare a valorii eforturilor depuse. Deși numărul de pasageri în tranzit la Kansai este mai redus comparativ cu alte aeroporturi importante, performanța echipei de manipulare a bagajelor rămâne impresionantă și este în continuare un standard de excelență.
Tehnologia și pandemia: impact asupra manipulării bagajelor
La nivel global, tehnologia joacă un rol esențial în reducerea numărului de bagaje pierdute. Nicole Hogg, responsabilă pentru bagaje la Sita, un furnizor de servicii IT pentru transportul aerian, precizează că numărul bagajelor direcționate greșit la 1.000 de pasageri a scăzut semnificativ, ajungând la doar 6,9 bagaje, o cifră mult mai mică decât acum un deceniu, când era de două cifre. Aceste îmbunătățiri sunt rezultatul investițiilor masive în tehnologie ale industriei aeriene, incluzând scanere RFID și sisteme de monitorizare a bagajelor, care contribuie la trasabilitate și la reducerea pierderilor.
Aeroportul Kansai și-a revenit rapid după scăderile de activitate cauzate de pandemia de COVID-19, atingând din nou un nivel ridicat al fluxului de pasageri internaționali – 25 de milioane pe an, cu perspective de a ajunge la 40 de milioane după extinderea și renovarea planificată pentru Expoziția Mondială care va avea loc în 2025 la Osaka. Aceste pregătiri demonstrează angajamentul aeroportului de a rămâne printre cele mai moderne și eficiente din lume.
Kansai nu este doar un aeroport; reprezintă o lecție de profesionalism și disciplină, o dovadă vie că performanța nu necesită mereu tehnologie avansată, ci poate fi atinsă prin respectarea regulilor și printr-o atitudine riguroasă a personalului. Cu o reputație impecabilă, Kansai devine un reper pentru toate aeroporturile lumii și un simbol al atenției la detalii care caracterizează cultura japoneză.